Concept

Η θεραπεία μέσω HandTutor στηρίζεται στις παρακάτω αρχές της αποκατάστασης:

  • Χρησιμοποίησε το για να μην το χάσεις (Use it or lose it)
  • Χρησιμοποίησε το και βελτίωσε το (Use it and improve it)
  • Ενεργητική εξάσκηση
  • Λειτουργικές κινήσεις
  • Επανάληψη
  • Ένταση
  • Διάρκεια
  • Κίνητρο
  • Πρόκληση
  • Βιοανάδραση

Επαυξημένη Βιοανάδραση

Το σύστημα HandTutor, όπως και τα ArmTutor, LegTutor και 3DTutor της ιδίας σειράς προϊόντων κινητικής αποκατάστασης, βασίζεται στις ευρέως αποδεκτές κλινικές μεθόδους της εξάσκησης που επικεντρώνεται στη δυσχέρεια (Impairment Oriented Training -IOT, η οποία αποτελεί υποκατηγορία της Εξαναγκαστικά Προκαλούμενης Θεραπείας - Constraint Induced Therapy) και της βιο-ανάδρασης. Μάλιστα η βιοανάδραση παρέχεται στο λογισμικό MediTutor με τρόπο επαυξημένο (augmented biofeedback) όπως αναλύεται παρακάτω. 

Είναι ευρέως αποδεκτό ότι για να επιτευχθεί βέλτιστη λειτουργική αποκατάσταση, δεν είναι αρκετή η εκτέλεση μόνο επαναληπτικών ασκήσεων. Πρέπει να προκαλούνται όλες οι κινητικές, αισθητηριακές και γνωστικές διαταραχές του ασθενή μέσω του συνδυασμού επαναληπτικών ασκήσεων με λειτουργικές ασκήσεις που επικεντρώνονται στη δυσχέρεια και παράλληλα να παρέχεται κατάλληλη βιοανάδραση στον ασθενή. Το HandTutor μέσα από τις ειδικά σχεδιασμένες θεραπευτικές ασκήσεις που προσφέρονται με τη μορφή παιχνιδιών παρέχει βιοανάδραση η οποία παρουσιάζεται με τρόπο επαυξημένο. Η επαυξημένη βιοανάδραση παρέχεται μέσω της Γνώσης Αποτελέσματος (Knowledge of Results - KR) και της Γνώσης Απόδοσης/Εκτέλεσης (Knowledge of Performance - KP). Η Γνώση Αποτελέσματος αναφέρεται στο αποτέλεσμα της προσπάθειας με αντικειμενικό και ποσοτικό τρόπο, ενώ η γνώση της εκτέλεσης/απόδοσης είναι υποκειμενική και ασχολείται με τη διαδικασία εκτέλεσης της ενδεδειγμένης κίνησης (πώς πρέπει να εκτελεσθεί σωστά μια κίνηση).

Το HandTutor καταφέρνει και προσφέρει επαυξημένη βιοανάδραση μέσω του συνδυασμού KR και KP τα οποία δεν μπορούν να επιτευχθούν μέσω των παραδοσιακών προγραμμάτων αποκατάστασης. Αυτές οι μορφές ανάδρασης παρέχονται μέσα από τα παιχνίδια με τρόπο τόσο οπτικό όσο και ακουστικό μέσα από τον εικονικό κόσμο (vitual world) που προσφέρει το περιβάλλον του λογισμικού. Για περισσότερες πληροφορίες για το πώς επιτυγχάνεται η Γνώσης Αποτελέσματος και Γνώσης Απόδοσης/Εκτέλεσης στο λογισμικό MediTutor δείτε την αντίστοιχη ενότητα.